توضیحات
عنوان: بررسی و تعیین ظرفیت باربری لرزه ای پی های سطحی
- چکیده
- مقدمه
- روش های تعیین ظرفیت باربری
- مقایسه بین تحقیقات انجام شده
- چشم انداز تحقیق
- جمع بندی و نتیجهگیری
- مراجع
چکیده:
تعیین ظرفیت باربری پی و بیشینه بار قابل اعمال به سازههای خاکی تحت شرایط لرزهای از جنبههای مهم مهندسی ژئوتکنیک میباشد. با توجه به لرزهخیزی کشور ایران و حاکمبودن نیروی جانبی لرزهای ناشی از زلزله در طراحی سازهها، مطالعه پاسخ دینامیکی پیها تحت اثر نیروی زلزله، از مسایل مهم مسایل اندرکنشی خاك و سازه و زلزله است. در این مقاله با هدف توسعه مفاهیم تحلیل و طراحی لرزهای پی های سطحی روی خاک با تاکید بر روش تحلیل عددی، به معرفی و مقایسه تئوریهای کنونی، مطالعات آزمایشگاهی و یافته های عددی در این زمینه پرداخته شده است. نتایجی که از تحلیل های به عمل آمده حاصل گردیده نشان می دهد که کاهش زاویه اصطکاك خاک، افزایش شتاب زلزله سبب کاهش ظرفیت باربری دینامیکی پی میشود. و شتاب قائم زلزله تاثیر ناچیزی در ظرفیت باربری دینامیکی پی دارد.
کلمات کلیدی: ظرفیت باربری، پی، روشهای تئوری، زلزله، شرایط لرزه ای.
1- مقدمه
شکست پی در هنگام زلزله، بهدلیل اینکه تمام بناها در نهایت از طریق پی روی خاک قرار میگیرد باعث خسارتهای مالی و جانی می گردد. با توجه به مطالعات روی زلزلههای مهم از جمله زلزله نیگاتا ژاپن درسال 1964، عامل اکثر خرابیهای سازه، عدم مقاومت کافی خاک زیر پی و از دست رفتن مقاومت فونداسیون سازه بودهاست ]1[. از این جهت اهمیت تحقیقات در زمینه ظرفیت باربری لرزهای پی سطحی را نمیتوان در کشور لرزه خیزی مانند ایران نادیده گرفت. انجام تحقیق
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.