توضیحات
عنوان: بررسی نقش واحد فناوری اطلاعات در دور کاری سازمان در دوران COVID
- مقدمه
- بیان مسئله
- اهمیت و ضرورت تحقیق
- اهداف پژوهش
- هدف اصلی پژوهش
- هدف فرعی پژوهش
- سوالات
- مدل مفهومی تحقیق
- فرضیات پژوهش
- قلمرو تحقیق
- قلمرو موضوعی تحقیق
- قلمرو مکانی تحقیق
- قلمرو زمانی تحقیق
- جامعه آماری
- نمونه آماری
- نمونه گیری
- روش های نمونه گیری
- تعیین حجم نمونه
- تعاریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق
- پیشینه تحقیق
- سازمان
- ساختار سازمان
- اجزا سازمان
- هدف مشترک
- تلاش هماهنگ
- تقسیم کار
- سلسله مراتب مسئولیت
- خصوصیات ساختارهای سازمانی
- دامنه کنترل
- دپارتمان سازی
- مرکزیت
- تمرکز زدایی
- مدیریت سازمان از راه دور در طول بیماری همه گیر COVID
- فناوری اطلاعات چیست؟
- نقش فناوری اطلاعات در سازمان ها
- فناوری اطلاعات در حوزه بهداشت و سلامت
- نقش حیاتی فناوری اطلاعات در انتشار اطلاعات
- کسب و کار
- تسهیل نظارت
- حوزه سرگرمی
- آموزش
- اجزا فناوری
- انسان افزار
- فن افزار
- سخت افزار
- نرم افزار
- سازمان افزار
- اطلاعات افزار
- دور کاری چیست؟
- ارتباطات در دوران دور کاری
- ارتباطات
- چالش های ارتباطی در دوران دور کاری
- برنامه ریزی ضروری سازمان ها برای دور کاری
- مراحل تهیه سیاست های دور کاری
- استراتژی برای تنظیم کار از راه دور در هنگام شیوع ویروس کرونا
- نحوه مدیریت و کار یک نیروی کار از راه دور
- چالش های دور کاری
- وظیفه گرا
- اجتماعی
- نکاتی برای داشتن مولد و سلامت ذهنی هنگام دور کاری
- نجات دهنده ای در دوران شیوع بیماری
- مزایای دور کاری
- نقش فناوری اطلاعات در دور کاری
- کاندیداهای مناسب برای ارتباط از راه دور
- بررسی سیستم آموزش در دوران شیوع کرونا
- آموزش مجازی چیست؟
- آموزش مجازی در دوران کرونا
- مدل های آموزش مجازی
- تاثیر فناوری بر سیستم آموزشی در دوران بیماری
- چالش های تحمیل شده بر فناوری در دوران COVID
- تاثیر فناوری اطلاعات بر آموزش
- آموزش مربیان
- اولویت های آموزشی مبتنی بر فناوری در طول COVID
- روال آموزشی در دوران COVID
- چالش های آموزش مجازی در ایران
- فناوری های مورد نیاز آموزش مجازی
- صوت و تصویر
- رایانه ها، تبلت ها و دستگاه های تلفن همراه
- اینترنت
- نرم افزار
- سیستم مدیریت یادگیری
- کلاس مجازی
- ارزیابی به کمک رایانه
- سیستم مدیریت آموزش
- هزینه
- مزایای تحصیل از راه دور
- شبیه سازی سیستم آموزش به کمک فناوری
- خلاصه
- نتیجه گیری
- منابع
فصل اول
اصول تحقیق
1-1مقدمه
در عصر حاضر به علت پیشرفت فناوری، به نظر می رسد فناوری اطلاعات نقشی فراتر از یک واحد سازمانی را برای سازمان های کوچک و بزرگ ایفا می کند. برای اثبات این ادعا کافی است به روزهایی که به هر علتی قادر به استفاده از خدمات این واحد نیستیم، بپردازیم. در واقع می توان گفت فناوری اطلاعات همچون یک واحد دربرگیرنده واحد های دیگر سازمان می باشد و بر عملکرد سایر واحد های سازمان نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. این نقش در دوران شیوع بیماری همه گیر کرونا پر رنگ تر شد. جایی که دیگر امکان تماس مستقیم بین کارکنان و مشتریان به راحتی فراهم نبود برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری ناگزیر به تغییر سبک زندگیمان بودیم. این تغییر اجباری برای برخی سازمان ها با موفقیت و برای برخی با شکست مواجه شد. سازمان هایی بودند که با زیان های گسترده مالی و بعضا ورشکستگی روبرو شدند اما در این بین سازمان هایی با تکیه بر فناوری اطلاعات دسترسی کاربران و کارمندان شان را به منابع سازمان تسهیل و از قطعی سرویس دهی جلوگیری کردند. این یک شروع شگفت انگیز از بعد فناوری بود. چرا که از قلب پایتخت تا خانه های کوچک عموم مردم را در بر می گرفت و حالا بیشتر قادر به اثبات توانایی هایش بود.
در این نوشته ما به سراغ چگونگی تسهیل امر خدمت رسانی سازمان ها در دوران دور کاری، چالش های سازمان ها و کارکنان، چالش های سرویس گیرندگان در دوران همه گیری و دور کاری اجباری رفته ایم.
بررسی چگونگی اثرگذاری این واحد بر عملکرد کلی سازمان به خصوص در دوران دور کاری و نحوه فراهم کردن و انتقال خدمات بر یک بستر مطمئن، به میزان بهبود ضعف ها و افزایش رضایت مندی امروزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرایی و میزان این اهمیت به عوامل مختلفی وابسته است، عواملی که اختصاص منابع گسترده به این امر را توجیه می کند. استفاده از فناوری اطلاعات در سازمان ها منجر به کاهش هزینه های مختلف از بعد مالی و روانی و اجتماعی فراوانی شده است. روندی که در گذشته همانند یک رویا بود حالا به سادگی در اختیار عموم مردم قرار دارد. همین امر باعث می شود که بررسی موشکافانه نقش این واحد در دوران دور کاری، مسیر را به سمت ویژه ای که با رضایت بیشتری همراه است هدایت کند و سازمان های مختلف را به تجهیز منابع خود در جهت استفاده گسترده تر از فناوری اطلاعات، جایی که کاهش هزینه ها و رفت و آمدهای غیر ضروری را در پی دارد، وادار کند
با پیشرفت تکنولوژی و تمایل عموم جامعه به استفاده از آن، سازمان ها ناگزیر به پیروی از این مسیر هستند و سازمان هایی با رویکرد سنتی غالبا در حوزه های مختلف دچار شکست می شوند. بنابراین به نظر می رسد استفاده از فناوری اطلاعات در ابعاد متفاوت سازمان های مختلف امری ضروری و ناگزیر است. با این تفاسیر بررسی روند چرایی و چگونگی استفاده از فناوری در دوران بیماری حال حاضر و یا موارد پیش بینی نشده دیگر پر اهمیت است.
اهداف این پژوهش را می توان از ابعاد متفاوتی بررسی کرد.
1-4-1 هدف اصلی پژوهش
نمایش اهمیت و نقش کلیدی فناوری اطلاعات در خدمت رسانی سازمان ها در دوران COVID-19
1-4-2 هدف فرعی پژوهش
- اهمیت تجهیز واحد فناوری اطلاعات رد سازمان ها
- اهمیت همسو شدن با فناوری اطلاعات برای سازمان ها و عدم مقاومت در برابر آن
- چالش های پیش رو هنگام استفاده گسترده از فناوری اطلاعات و اهمیت بررسی به موقع آن ها
- اهمیت تجهیز منابع در دسترس عموم
- اهمیت کاهش هزینه های عمومی دسترسی به فناوری اطلاعات
- اهمیت آموزش مناسب و کافی برای استفاده از فناوری اطلاعات
1-5 سوالات
چگونگی نقش اجرایی فناوری اطلاعات برای خدمت رسانی پیوسته و فراهم کردن شرایط دور کاری در دوران شیوع بیماری همه گیر
1-6 مدل مفهومی تحقیق
1-7 فرضیات پژوهش
- فناوری اطلاعات به شکل جز استفاده می شده است.
- استفاده از فناوری اطلاعات بصورت گسترده چالش برانگیز خواهد بود.
- آموزش کارمندان/ کاربران زمان بر خواهد بود.
- استفاده از فناوری اطلاعات برای پیشبرد امور نتیجه مثبتی خواهد داشت.
1-8 قلمرو تحقیق
1-8-1 قلمرو موضوعی تحقیق
قلمرو موضوعی تحقیق در حوزه نقش فناوری اطلاعات در آموزش می باشد.
1-8-2 قلمرو مکانی تحقیق
قلمرو مکانی تحقیق سازمان آموزش و پرورش می باشد.
1-8-3 قلمرو زمانی تحقیق
قلمرو زمانی تحقیق، دوران شیوع بیماری همه گیر COVID-19 می باشد.
1-9 جامعه آماری
جامعه آماری عبارتست از مجموعه تمام افراد، گروهها، اشیاء و یا رویداد هایی که دارای یک یا چند ویژگی مشترک باشند. تعداد اعضای جامعه را حجم یا اندازه جامعه مینامند و با حرف بزرگ N نشان میدهند.
مثال دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس تهران
1-9-1 نمونه آماری
نمونه آماری گروه کوچکتری از جامعه است که طبق ضابطهای معین برای مشاهده و تجزیه و تحلیل انتخاب میشود و باید معرف جامعه باشد. نتایج نمونه ای را که معرف جامعه نباشد نمیتوان به جامعه تعمیم داد. تعداد اعضای نمونه را با حرف کوچک n نشان می دهند. انجام تحقیق
مثال دانش آموزان مدارس ابتدایی منطقه ۵ شهر تهران
1-9-2 نمونه گیری
نمونهگیری به منظور گردآوری داده های مورد نیاز درباره افراد جامعه و برآورد مقادیر جامعه به کمک مقادیر نمونه انجام میشود. نمونهگیری باعث صرفهجویی در هزینه و زمان است و کار تحقیق را ساده و امکان پذیر میسازد.
1-9-2-1 روش های نمونه گیری
- سر شماری
- نمونه گیری
1-9-3 تعیین حجم نمونه
هر چه حجم نمونه بزرگتر باشد، میزان اشتباهات در نتیجهگیری کاهش مییابد و بر عکس. حجم نمونه ارتباط بسیار نزدیکی با آزمون فرضیه پوچ (صفر) دارد. بدین ترتیب که هر چه اندازه گروه نمونه بزرگتر باشد محقق با قاطعیت بیشتری فرض پوچ را که واقعاّ نادرست است رد میکند.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.