توضیحات
عنوان: بررسی مدل های کسب و کار محتوا محور
- چکیده
- فصل اول
- کلیات تحقیق
- فصل اول کلیات تحقیق
- مقدمه
- بیان مسأله اساسی تحقیق
- اهمیت موضوع تحقیق
- اهداف تحقیق
- واژه های تحقیق
- مدل کسب و کار
- تجارت الكترونيك
- كسب و كار الكترونيك
- مشتري الكترونيك
- فصل دوم
- مروری بر تحقیقات انجام شده
- فصل دوم مروری بر تحقیقات انجام شده
- مقدمه
- پیشینه داخلی
- پیشینه خارجی
- فصل سوم
- روش تحقیق
- فصل سوم روش تحقیق
- مقدمه
- روش شناسی پژوهش
- نوع روش پژوهش
- روش های گردآوری
- فصل چهارم
- بررسی مدل های کسب و کار اینترنتی و محتوا محور
- فصل اول
- کلیات تحقیق
- فصل اول کلیات تحقیق
- مقدمه
- بیان مسأله اساسی تحقیق
- اهمیت موضوع تحقیق
- اهداف تحقیق
- واژه های تحقیق
- مدل کسب و کار
- تجارت الكترونيك
- كسب و كار الكترونيك
- مشتري الكترونيك
- فصل دوم
- مروری بر تحقیقات انجام شده
- فصل دوم مروری بر تحقیقات انجام شده
- مقدمه
- پیشینه داخلی
- پیشینه خارجی
- فصل سوم
- روش تحقیق
- فصل سوم روش تحقیق
- مقدمه
- روش شناسی پژوهش
- نوع روش پژوهش
- روش های گردآوری
- فصل چهارم
- بررسی مدل های کسب و کار اینترنتی و محتوا محور
- فصل چهارم بحث و بررسی کسب و کارهای محتوا محور
- مقدمه
- طراحي مدل کسب و کار
- کسب و کار الکترونیک (تجارت الکترونیک)
- مدل های کسب و کار محتوا محور
- مدلهای محتوا محور
- مجانی (Free)
- اشتراک یا آبونه (Subscription)
- میکروتراکنش یا تراکنش های کوچک (Microtransaction)
- فریمیوم یا بخشی مجانی (Freemium)
- اعطای لایسنس یا اجازه استفاده (Licensing)
- فروش محصولات جانبی ( Derivative products)
- جمع آوری کمک مالی ( Donation)
- روشها و کانال های فروش محتوای تولید شده
- فصل پنجم
- نتیجه گیری
- فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات
- مقدمه
- جمع بندی
- منابع
کسب و کارهای محتوا محور و تولید محور، یکی از ضروریات کسب و کارهای اینترنتی است و به اندازه ای مهم است که می توان ادعا کرد که کسب و کار ایننترنتی بدون تولید محتوا، هیچ شانسی برای موفقیت ندارد. تولید محتوا همیشه در کسب و کار اینترنتی مهم است چرا که باعث ایجاد اعتماد و ارتباط با کاربر می شود . تاکنون هفت مدل کسب و کار محتوا محور شناخته شده است که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. این مدلهای عبارتنداز: مجانی (Free) ؛ اشتراک یا آبونه (Subscription) ؛ میکروتراکنش،تراکنشهای کوچک (Microtransaction) ؛ فریمیوم یا بخشی مجانی (Freemium) ؛ اعطای مدرک، لایسنس یا اجازه استفاده (Licensing) ؛ فروش محصولات جانبی ( Derivative products) ؛ جمع آوری کمک مالی ( Donation).
تمام شرکت ها، ترجیح می دهند که کسب و کار خود را به سوی محتوا محور پیش ببرند و از مزایا و امتیازات این نوع کسب و کار بهره مند شوند.
کلید واژگان: کسب و کار اینترنتی ، کسب و کار محتوا محور ، تولید محتوا.
فصل اول
کلیات تحقیق
1- فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
در دهه های اخیر با رواج اینترنت، کسب وکارهای الکترونیکی به عنوان ابزاری برای سازمان دهی مدل کسب وکار شناخته میشود. شرکت های بسیاری برای تغییر مدل های کسب وکار سنتی خود به مدل کسب وکار الکترونیکی برای کسب توان رقابتی بیشتر در دنیای پر تغییر و پر از پیچیدگی فعلی تلاش می کنند (دهکردی و همکاران، 1393).
گسترش فناوری اطلاعات در جهان و ورود سریع آن به زندگی روزمره، مسائل و ضرورت های جدیدی را به وجود آورده است و کسب وکار الکترونیکی جایگزین روش های سنتی شده است؛ اما در این میان، دنیای کسب وکار الکترونیک برای بسیاری از تازه واردان بسیار گیج کننده است و بسیاری با پارادوکسی مواجه هستند که تردید برای باقی ماندن در این گونه کسب وکار را ایجاد می نماید. سازمانها با طیف وسیعی از مدلهای کسب وکار مواجه هستند، با عوامل بسیاری که انتخاب نهایی را دشوار می کند (اریک[1]، 2005). نکته بسیار حائز اهمیت آن است که انتخابهای نادرست در آغاز، کسب وکار الکترونیک می تواند منجر به نتایج بسیار مهلکی برای سازمانها گردد(واریز و موریسون[2]،2000). نتایج تحقیقات صورت گرفته (دبرسنی و همکاران[3]،2002) نشان دهنده آن است که انتخاب اشتباه مدلهای کسب وکار الکترونیکی بدون توجه به عوامل محیطی و سازمانی مهم ترین مانع گسترش تجارت الکترونیک بوده است؛ بنابراین انتخاب مدل کسب وکار الکترونیک به عنوان یک انتخاب استراتژیک تحت تأثیر عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مختلفی قرار دارد. یکی از مدلهای کسب و کار اینترنتی، مدلهای محتوا محور هستند که تاریخچه چندانی ندارند اما علی رغم زمان کم، از رشد بالایی برخوردار شده است.
کسب و کارهای محتوا محور و تولید محور، یکی از ضروریات کسب و کارهای اینترنتی است و به اندازه ای مهم است که می توان ادعا کرد که کسب و کار ایننترنتی بدون تولید محتوا، هیچ شانسی برای موفقیت ندارد. تولید محتوا همیشه در کسب و کار اینترنتی مهم است چرا که باعث ایجاد اعتماد و ارتباط با کاربر می شود .کاربران همیشه به دنبال محتوای خوب و جذاب هستند و سایت هایی که بتوانند در تولید محتوا و بازاریابی محتوا خوب عمل کنند می تواند بازخوردهای بسیار مناسبی از تولید محتوا برای کسب و کار اینترنتی دریافت کنند. در حال حاضر سایت های بسیار بزرگی روی به تولید محتوا آورده اند. همچنین اهمیت تولید محتوا برای وب سایت ها و کسب و کار های کوچک باید دو چندان شود .
اهمیت و ضرورت بالای کسب و کار محتوا محور، محقق را بر آن داشت که به موضوع مدل های کسب و کار محتوی محور بپردازد.
1-2- بیان مسأله اساسی تحقیق
بسيارى از اقتصاددانان، متخصصان و آينده نگرها بر اين عقيده اند كه در سالهاى اخير انقلابى مشابه انقلاب صنعتى به وقوع پيوسته است كه جهان را وارد ” عصر اطلاعات ” ساخته است و بسيارى از جنبه هاى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى حيات بشر را دستخوش تحولى عميق نموده است. يكى از ابعاد اين تحول، تغييرات عميقى است كه در روابط اقتصادى بين افراد، شركتها و دولتها به وجود آمده است. مبادلات تجارى بين افراد با يكديگر، شركتها با يكديگر و افراد با شركتها و دولتها به سرعت از حالت سنتى خود كه عمدتا مبتنى بر مبادله بر منباى اسناد و مدارك كاغذى است خارج شده و به سوى انجام مبادلات از طريق بهره گيرى از سيستم هاى مبتنى بر اطلاعات الكترونيكى در حركت است (معتمدنژاد, 1384).
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.