توضیحات
عنوان: بررسی مدلهای تابآوری در سطح شرکتهای کوچک و متوسط
- فصل اول: مقدمه و کلیات
- مقدمه
- بیان موضوع
- ضرورت و اهمیت
- اهداف پژوهش
- ساختار پژوهش
- فصل دوم: مفاهیم مرتبط با موضوع
- مقدمه
- بنگاههای کوچک و متوسط
- تابآوری
- مفهوم تابآوری
- ویژگیهای تابآوری
- شاخصها و مدلهای تابآوری
- شاخصها در سطح ملی
- شاخصها در سطح منطقهای
- جمعبندی
- فصل سوم: مرور ادبیات
- مقدمه
- بیان موضوع موردبحث
- دستهبندی تابآوری
- تابآوری فردی
- تابآوری سازمانی
- تابآوری جامعه
- تابآوری ملی
- تابآوری سازمانی در بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط
- جمعبندی
- فصل چهارم: پیشنهادات و جمعبندی
- مقدمه
- پیشنهادات مدیریتی و عملیاتی
- پیشنهادات برای مطالعات آتی
- جمعبندی
- منابع
فصل اول
مقدمه و کلیات
مقدمه
حفظ بقاء و توسعهی سهم بازار در سازمانهای صنعتی و خدماتی در اغلب کشورها اعم از توسعهیافته و درحالتوسعه، از اهمیت بالایی برخوردار میباشد و بسیاری از مطالعات و سرمایهگذاریها با محوریت این هدف انجام میپذیرد. باگذشت زمان و تغییر شرایط، نیازها و مسائل روز سازمانها نیز تغییر کرده و مباحثی نوظهور در هر دوره ایجاد میشود که بروز این امر موجت ایجاد تغییراتی در نگرش و رویکردهای تولیدی نیز میشود. مسائل و مباحث گوناگونی در هرلحظه مطرحشده که لازم است شرکتهای تولیدی و صنعتی جهت تطابق، بقاء، رشد و افزایش سودآوری برای خود و ذینفعانشان در این فضای پویا و پیچیده، ضمن درک صحیح شرایط، اقدامات و واکنشهای مناسب را نیز به عملآورده و بهنوعی به دنبال تحول، نوآوری و تابآوری در سازمان خود باشند. ازجملهی این موارد میتوان به امراض مختلف، آلودگیهای زیستمحیطی مختلف، اتمام منابع انرژی و نیاز به جایگزینی آنها با منابع انرژی تجدید پذیر، توسعهی پایدار، اقتصاد مقاومتی، روابط سیاسی پیچید، تحریم، تروریسم، ظهور شبکههای اجتماعی مختلف، سرعتبالای تولید علم و تغییر تکنولوژی، افزایش سطح هوشمندی و دانایی مشتریان و مواردی ازایندست اشاره نمود.
بیان موضوع
بنگاههای کوچک و متوسط واحدهایی اقتصادی بوده که به دلایل مختلف و ویژگیهای خاص خود بهصورت مستقیم و یا غیرمستقیم، در تولید ملی، اشتغالزایی و جذب نیروی کار، نقشی قابلتوجه ایفا میکنند. تعریف حاضر، اگرچه بهعنوان یک تعریف نسبتاً واحد ارائهشده است، اما در کشورهای مختلف و بنا بر شرایط اقلیمی و اقتصادی هر یک، تعریف این قبیل کسبوکارهای متفاوت میباشد [1]. بنگاهها یا شرکتهای کوچک و متوسط[1]، به مجموعه بنگاههای صنعتی، خدماتی، بازرگانی و کشاورزی اطلاق میگردد که با توجه به ویژگیهای منحصربهفرد خود دارای کارکردهای منحصربهفردی اعم از اشتغالزایی، توزیع ثروت در جامعه و مواردی از این قبیل میباشند.
مبحث اقتصاد مقاومتی و یا تابآوری در چند سال گذشته بهصورت ویژه وارد مفاهیم و متون اقتصادی کشور شده و افراد یا هستههای پژوهشی مختلف در خصوص آن مطالعاتی را به انجام رساندهاند. با توجه به مفهوم تابآوری و تفاسیری که از آن انجامگرفته است، ابهامات زیادی و بعضاً مفاهیم محدودکنندهای از سیاستهای آن برداشت میشود. مرور متون اقتصادی و تجربیات جهانی نشان میدهد که رویکرد تابآوری به مفهوم اتخاذ تدابیری بهمنظور حفظ عملکرد یک سیستم به هنگام مواجهه با مخاطرات، تهدیدات و تنشها، قرابت بسیاری با اقتصاد مقاومتی دارد. از توضیحات و بررسیهای بهعملآمده، میتوان اینچنین برداشت نمود که مفهوم تابآوری و اجرای آن میتواند بهعنوان روح حاکم بر بخش عمدهای از سیاستهای اقتصاد مقاومتی را تعریف نموده و بهصورت ویژه اثرگذاری قابلتوجهی بر بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط را نیز داشته باشد [2].
[1] SME: Small and Medium Sized Enterprise
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.