توضیحات
عنوان: بررسی لوله های استوانه ای پر شده با فوم تحت بار محوری شبه استاتیک
- مقدمه
- جاذب های انرژی له شونده
- مواد پیشرفته
- کامپوزیت ها
- مزایا و معایب مواد کامپوزیت
- فوم های فلزی و سازه های ساندویچی با هسته فوم
- سازه های ساندویچی با هسته فوم
- مروری بر ادبیات
- مراجع
مقدمه
امروزه به علت افزایش روز افزون سرعت وسایل حمل ونقل، تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از آن نیز افزایش یافته است. در نتیجه در دهه های اخیر، محققان توجه ویژه ای به طراحی و بهینه سازی این وسایل داشته اند. مطالعات تئوری، تجربی و شبیه سازی های عددی بسیاری در زمینه ی طراحی وسایل جاذب انرژی جنبشی در تصادفات صورت گرفته است. این وسایل با نام جاذب های مکانیکی انرژی شناخته میشود. در تصادفات اتومبیل، قطار، برخورد کشتی به صخره، سقوط آسانسور و مواردی از این قبیل، نیروی متوسط وارده به سرنشینان در مدت چند میلی ثانیه باعث تلفات جانی، مالی و آسیبهای شدید می گردد. با کاربرد ضربه گیرهای مکانیکی به عنوان جاذب انرژی تا حدود زیادی میتوان این آسیب ها و تلفات را کاهش داد. جاذب های انرژی به طور وسیعی در خودرو، قطار، هواپیما، کشتی، بالابر و سایر ماشین آلات به کار می روند. هدف از به کارگیری این جاذب ها جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات تحت بار ضربه و کاهش صدمات انسانی در تصادفات میباشد. این تجهیزات انرژی جنبشی را به شکل های مختلفی نظیر اصطکاک، شکست، خمش پلاستیک، خرد شدن، تغییر شکل پلاستیک سیکلی و برش فلز تلف میکنند [1]. انجام تحقیق
طی نیمه دوم قرن گذشته بسیاری از مسائل مهدسی ضربه درباره پاسخ دینامیکی سازه ها در محدوده پلاستیک بوده است. این کار برای رسیدن به یک حالت بهتر از الگوهای شکست و شیوه های اتلاف انرژی در طول فرآیند ضربه مفید واقع شده است و اطلاعات حاصل از این قبیل مسائل در جهت توانایی ساخت سازه های امن تر و در نتیجه کاهش تلفات جانی و مالی مورد استفاده قرار گرفته است [2].
جاذب های انرژی، قطعاتی هستند که در زمان اعمال نیروی ناخواسته به دستگاه یا سیستم، با جذب این انرژی از آسیب رساندن به سایر قسمت ها جلوگیری می کنند. روش معمول جذب انرژی در جاذب ها تغییر شکل پلاستیک و مچالگی است. جاذب ها انواع مختلفی دارند که از متداولترین آنها جاذب های لوله ای است.
یک جاذب انرژی سیستمی است که کل یا قسمتی از انرژی جنبشی را به دیگر شکل های انرژی تبدیل می کند. انرژی تبدیل شده مانند انرژی فشار در سیالات قابل تراکم و انرژی کرنش الاستیک در جامدات قابل بازیافت است و یا مانند انرژی تغییر شکل پلاستیک غیر قابل بازیافت است. وقتی یک جاذب انرژی له شونده طراحی می شود، یکی از اهداف عمده در طراحی این است که بیشترین انرژی ضربه با ابزار جاذب گرفته شود و کمترین حد از انرژی ضربه منتقل می شود که این خود باعث کاهش صدمات جانی و مالی می شود. تغییر انرژی جنبشی در اثر تغییر شکل پلاستیک، به بزرگی، شیوه کاربرد بارها، تغییر شکل ها یا تغییر مکان نمونه ها و خواص ماده بستگی دارد [12].
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.