توضیحات
عنوان: بررسی تاثیر شرایط اقتصادی بر توسعه محصول موفق
- مقدمه
- توسعه محصول و عوامل موفقیت در آن
- تاثیر اقتصاد بر بازاریابی
- قانون بازده نزولی
- فایده اقتصادی در بازاریابی
- تغییرات در صنعت
- رکود اقتصادی
- تغییر و تنظیم دوباره تمرکز
- فشار بیشتر روی فروش
- تاکید بر خدمات مشتری
- کاهش قیمتها
- تبلیغات
- ایجاد فرصت در شرایط بد اقتصادی
- قش کارآفرینان در شرایط بحرانی توسعه اقتصادی
- عبور از شرایط بد اقتصادی
- فروش در شرایط بد اقتصادی
- رفتار مشتریان در شرایط اقتصادی جدید
- ایجاد پیامدهای مثبت در شرایط بد اقتصادی
- آیا بحرانهای اقتصادی لزوما بد هستند؟
- استراتژیهای کارآفرینان در دوره بحران اقتصادی
- شرایط قیمتگذاری محصول در شرایط بد اقتصادی
مقدمه
فرایند توسعه محصولات با جستجو برای یافتن ایده های جدید آغاز می شود. برخی از متخصصان بازاریابی بر این عقیده اند که فرصت های بازاریابی خارق العاده و محصولات جدید بسیار موفق تنها با کشف نیازهای برآورده نشده مشتریان به وجود می آیند.ایده محصولات جدید از طریق تعامل با گروه های مختلف مشتریان و بهره گیری از روش های خلاقانه ایده زایی به وجود می آیند.
توسعه محصول و عوامل موفقیت در آن
هر شرکتی از روشهای خاصی برای تولید و توسعه محصول جدید خود استفاده میکند.اکثر استارتاپها آگاهانه یا ناآگاهانه از روش سنتی توسعه محصول برای تولید و عرضه محصولاتشان بهره میبرند. در این مدل در فرآیند توسعه محصول جدید بیشتر به بحثهای فنی و ساخت محصول توجه میگردد و به محیط بیرونی یعنی مشتری و بازار توجه لازم صورت نمیگیرد.
آمار نشان میدهد که ۹۰ درصد محصولات جدید شکست میخورند، ۷۵ درصد کارآفرینان استارتاپ در شروع کارشان با شکست روبرو میشوند.
مدل توسعه محصول در مورد پیشبینی و هدایت رفتار مشتری کار خاصی انجام نمیدهد و بیشتر بر روی ساختار درونی شرکتها متمرکز است. متأسفانه در بسیاری از شرکتها که از ظرفیت فنی و تخصصی خوبی بهره میبرند، تمام اهتمام کارکنان و مدیران برای تولید محصولاتشان است و تازه هنگامیکه میخواهند محصول خود را به بازار عرضه کنند متوجه میشوند محصولشان مشتری لازم را ندارد. این عدم توجه کافی به مشتری و خواستههایش میتواند عاملی مهم در شکست استارتاپها باشد.
برای اینکه بتوانیم عوامل بیرون از شرکت را در نظر بگیریم لازم است یک فرآیند دیگر بهموازات مدل توسعه محصول تعریف کنیم. در واقع بایستی مشتری ونیازهایش را قبل از آنکه محصول به بازار عرضه گردد در نظر بگیریم. برای این کار لازم است قبل از اینکه خودمان را متعهد به روش خاصی برای تولید محصول کنیم، وارد بازار شویم و نیازهای مشتری را شناسایی کنیم.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.