توضیحات
عنوان: بررسی ابعاد مؤثر بر اجرا، عوامل اعتماد ساز و رابطه فرهنگ ملی و اعتماد مصرفکننده بر تجارت الکترونیک
- مقدمه
- تعاریف تجارت الکترونیک
- انواع مدلهای تجارت الکترونیک
- تعریف فرهنگ ملی
- پیشینه پژوهش
- نتیجهگیری و ارائه پیشنهادات
- منابع
مقدمه
هر پدیده جدیدی که در زندگی بشر تأثیر داشته باشد با عکسالعملهای مثبت و منفی مواجه میگردد. هر میزان آگاهی و دانشی که از طریق اطلاعرسانی و آموزش دست میآید بیشتر باشد، عکسالعملهای منطقیتر و زمان درک حضور آن پدیده در زندگی سریعتر اتفاق میافتد (سرگلزایی, 1392).
در جهان امروز سرعت در انجام امور مختلف لازمه زندگی بشر بوده و استفاده از تکنولوژی برتر در اداره امور بازارهای پولی و مالی مدنظر قرار گرفته است. از نظر اقتصادی مهمترین اثرات استفاده از فناوری اطلاعات در سیستمهای جدید بانکی و مواردی مثل گسترش پول مجازی و بانکداری مجازی، افزایش سرعت گردش پول، توسعه تجارت و ضریب امنیتی بالای مبادلات تجاری است (شجاعی فرد, علی رضا و همکاران, 1395)
تجارت الکترونیکی یک پدیده جدید در زندگی بشر است که تأثیرات کوتاهمدت و درازمدت آن میتواند باعث تحولات بزرگی در توسعه اقتصادی جوامع شده و حتی بر تعاملات اجتماعی سیاسی و فرهنگی اثر بگذارد. فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربرد و استفاده از اینترنت و تجارت الکترونیک توسط شرکتها در جهان به روشی از انجام کسبوکار تبدیل شده است (سرگلزایی, 1392). انجام تحقیق
بیشک، بهرهگیری از فناوری اطلاعات یکی از حلقههای لازم برای افزایش کارایی تجاری در اقتصاد ملی است. اما نیل به هدف افزایش کارایی، مستلزم اقدام در دو محور اساسی اطلاعرسانی بازرگانی و تسهیل تجاری است. اطلاعرسانی بازرگانی، از طریق شکستن انحصار اطلاعات، توانسته زمینه رقابت و ارتقاء بهرهوری را افزایش دهد. در محور تسهیل تجاری باید از شیوههای نوین بازرگانی بهره جست که شامل بهکارگیری بارکد، استانداردهای تبادل الکترونیکی دادهها و انجام معاملات بهصورت تجارت الکترونیکی و بدون کاغذ میباشد (عطارد, 1386).
تجارت الکترونیک یک مفهوم گسترده است که زندگی بشر کنونی را دستخوش تغییرات اساسی نموده است (صوفی و همکاران, 1390). تجارت الکترونیکی نوعی تجارت است که بر پردازش، انتقال الکترونیکی دادهها شامل متن، صدا و تصویر مبتنی باشد. این تجارت فعالیت گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیک کالاها و خدمات، تحویل فوری مطالب دیجیتال، انتقال وجوه مبادله الکترونیکی سهام، بارنامههای الکترونیکی طرحهای تجاری، طراحی و مهندسی مشترک، بازاریابی مستقیم و خدمات پس از فروش را در بر میگیرد (دانایی, 1395).
منابع:
- Bailey & Bakos. (1997). An exploratory study of the emerging role of electronic intermediaries. International Journal of Electronic Commerce، 1(3)، 7-20.
- Bansal & Zahedi. (2016). Do context and personality matter? Trust and privacy concerns in disclosing private information online. Information & Management، 53(1)، 1–
- Chellappa R, Pavlou P. (2002). Perceived information security, financial liability and consumer trust in electronic commerce transactions. Logistics Information Management، 15(5)، 358-368.
- Corbitt, B. J., & Thanasankit, T. H. (2003). T rust and e-commerce: a study of consumer perceptions. Electronic Commerce Research and Application, 2, 203-215.
- Heen P. & Balance G.& Chan S. (2000). Electronic Commerce Relationship. Trust by Design, UpperSaddle River, NJ: Prentice-Hall.
- JameelSalam,AbdulAzizAhmad.Mohammed. (2018). Determine some factors that affect to e-commerce among small and medium enterprises in Erbil. polytechnic journal.
- Mansoorian، A. (2006). Measuring Factors for Increasing Trust of People in e-Transaction.
- Sultan at al. (2002). eterminants and Consequences of Trust in e-Business. Working Paper, Sloan School of Management, MIT, Cambridge, MA
- Wang et al. (2005). An overview of online trust: Concepts, elements, and implications. Computer in human behavior، 21، 105-125.
- Xueming Luo. (2002). Trust production and privacy concerns on the Internet A framework based on relationship marketing and social exchange theory. Industrial Marketing Management، 3، 1111-118.
- Zhiwei & Zhongyuan. (2012). A Survey on the Evolution of Risk Evaluation for Information Systems Security. Elsevier, Energy Procedia، 17، 1288 –
- بدیع زاده و ارشاد. (1395). تأثیر ارزش استراتژیک تجارت الکترونیک بر پذیرش آن در شرکتهای کوچک و متوسط صنایع غذایی قزوین. مدیریت توسعه و تحول، 25، 78-71.
- براتیپور، م. (1386). راهکارهای کلان امنیت در تجارت الکترونیک. چهارمین همایش ملی تجارت الکترونیک. تهران.
- بهرام حکمت. (1393). موانع و راهکارهای گسترش تجارت الکترونیکی در ایران. تجارت الکترونیک، 76.
- ترابی، م., زمانی، ک. (1392). بررسی اعتماد و امنیت در تجارت الکترونیک و ریسکها و تهدیدهای موجود در آن. هشتمین سمپوزیوم پیشرفت علم و تکنولوژی آذر 28.
- تیتکانلو و همکاران. (1388). اولویتبندی خدمات اعتماد ساز بر اساس میزان اثرگذاری آنها در رفع دغدغههای مشتریان تجارت الکترونیک کشور. دومین کنفرانس بینالمللی شهر الکترونیک.
- دانایی، م. (1395). شناسایی عوامل مؤثر بر استقرار تجارت الکترونیک در شرکتهای دانش بیان و اولویتبندی آنها با AHP فازی. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه پیامنور تهران غرب.
- رباب کاظمی، و مرضیه معصومی. (1395). مدلهای پیادهسازی تجارت الکترونیکی و فنی آن. فصلنامه تجارت الکترونیک، 8.
- سرگلزایی، ف. (1392). بررسی موانع توسعه تجارت الکترونیک برونمرزی در راستان سیستان و بلوچستان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
- سمیه دهقانی فیروزآبادی. (1387). ارتباط عوامل مؤثر بر اعتماد و میزان تحصیلات در مشتریان تجارت الکترونیک دانشگاه شیراز / دانشکده آموزشهای الکترونیکی.
- شجاعی فرد، علیرضا و همکاران. (1395). بانکداری مجازی در جهان پسا کوانتومی. دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات.
- صوفی و همکاران. (1390). بررسی عوامل مؤثر بر استقرار تجارت الکترونیک در شرکت مفتول چشمه کرمان. پژوهشنامه اقتصاد و کسبوکار، صفحات 67-76.
- عدالتخواه. (1387). مشکلات و موانع گسترش تجارت الکترونیکی. کارشناسی ارشد بازاریابی و تجارت الکترونیکی، دانشگاه تربیتمدرس و لولاْ – سوئد.
- فیضی چکاب، غ. (1388). وضعیت حقوقی و قانونی تجارت الکترونیک در ایران و جهان. مجموعه مقالات همایش تجارت الکترونیک.
- مهداد عطارد. (1386). بررسی نقش تجارت الکترونیکی در بازرگانی بینالملل و جهانی. فصلنامه پژوهشی بازرگانی، 42.
- نعمتی، م. (1394). بررسی ریسکهای تجارت الکترونیک در ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیتمدرس.
- هارمونی، آ. (1392). مدلهای اصلی تجارت الکترونیک. فصلنامه تجارت الکترونیک، سال نهم.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.