توضیحات
عنوان :تحقیق بازاریابی حسی
- بازاریابی حسی
- بازاریابی استراتژی تعامل تجربه محور
- نتیجه گیری
- منابع
بازاریابی حسی
با اینکه در اغلب تبلیغات از صدا و تصویر استفاده میشود، مردم علاوه بر آن میتوانند به بوها، چیزهایی که لمس میکنند مانند جعبه محصول و مزهها نیز واکنش نشان دهند. همچنین میتوانند هر محرک را با احساسات یا تجارب مختلف مرتبط کنند. اغلب عملیات بازاریابی دو بعدی است یعنی فقط از بینایی و شنوایی استفاده میشود. شاید بتوان عملیات بازاریابی طراحی کرد که بر 5 حس مخاطب تاثیر بگذارد. حال تاثیر هرکدام از این موارد را بررسی میکنیم.
بوی خوش و بازاریابی
شاید تا به حال فکر نکرده باشیم که حس بویایی در رفتار خرید مشتری چقدر میتواند تاثیرگذار باشد. 75 درصد احساسات ما به بویی که حس میکنیم بستگی دارد. اگر صاحب فروشگاه هستید شاید بویی که از فروشگاه شما به مشام میرسد به اندازه دکوراسیون فروشگاه در خریدها تاثیرگذار باشد.قدرت بویایی ده هزار بار موثرتر از چشایی است، با این حال کمتر از ۳ درصد شرکتهای موفق دنیا از این حس در تبلیغات و برندسازی خود استفاده میکنند.بسیاری از مردم به طور شفاف بوی ماشین نو را به خاطر دارند. آیا فکر میکنید این موضوع اتفاقی است؟ خودروسازان باهوش در آخرین مرحله تولید اسانس خاصی را در داخل خودرو پخش میکنند تا خریدار در اولین هفتههای استفاده از آن خودرو حس خوبی داشته باشد.حتی برخی از شرکتها بوی خاصی را به عنوان بخشی از برند خود ثبت میکنند! فرودگاه سنگاپور از یک بوی ثبتشده برای معرفی برند خود استفاده میکند.بو یکی از مهمترین مواردی است که میتواند بخشی از حافظه را فعال کند. گاهی به یک میهمانی میرویم و احساس میکنیم بوی آن خانه بسیار آشنا است. مثلا دقیقا بوی خانه مادربزرگمان است که سالها قبل به آنجا میرفتیم. شاید عطر چای، بوی قالی و یا هر چیز دیگری مشابه با بویی است که قبلا در خانه مادربزرگ استشمام کردهایم. این بو به سرعت خاطرات مربوط به زمانهای گذشته را برای ما زنده میکند و شاید به یاد اتفاقاتی بیفتیم که به فراموشی سپرده شده بود.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.