توضیحات
عنوان: انواع تبلیغات در جذب گردشگران
- مقدمه
- سابقهی تبلیغات تجاری در جهان
- پیدایش رادیو و تلویزیون
- تاریخچهی تبلیغات در ایران
- اهداف تبلیغات
- تبلیغات اطلاعرسان
- تبلیغات ترغیبی
- عناصر موجود در پیام تبلیغاتی
- فنون تبلیغات
- الگوهای تبلیغ
- انواع تبلیغات
- انواع تبلیغات براساس محدودهی تحت پوشش
- تبلیغات براساس نوع ارائه پیام
- انواع تبلیغات بر مبنای بازار هدف
- انواع تبلیغات براساس نوع رسانه
- انواع جاذبههای تبلیغ
- نقش تصویر در تبلیغ
- كاربرد فرآیند ارتباطات در تبلیغات
- اثر بخشی تبلیغات
- شرایط اثربخشی رسانهها
- شرایط تأثیر تبلیغات
- مدل عوامل مؤثر بر روی اثربخشی تبلیغ
- مدل مسیر دو سویه اثربخشی تبلیغات
- تبلیغات در عصر اطلاعات
- تبلیغات اینترنتی
- ابزار تبلیغات گردشگری
- ابزارهای اصلی تبلیغات
- ابزارهای فرعی تبلیغاتی و بازاریابی جهانگردی
- تبلیغات محیطی
- ویژگی های تبلیغ موفق
- گردشگری در جهان
- گردشگری در ایران
- اهمیت گردشگری
- آثار اقتصادی گردشگری
- انواع گردشگری
- نقش تبلیغات در صنعت گردشگری
- نتیجه گیری
- منابع
مقدمه
در منابع مختلف با توجه به نوع فعالیت، نوع مخاطب و اهداف گوناگون شركتها، سازمانها و افراد، تعاریف بسیاری از سوی متخصصان ذكر شده است. تعاریف موجود در كتابهای عربی تحت عنوان «الاعلان» و در كتابهای انگلیسی تحت عنوان «Advertising» آمده است. كتب لغت فارسی نیز تبلیغ را رساندن پیغام یا خبر و همچنین امری را به دیگران شناساندن، امری را خوب یا بد وانمود كردن و چیزی را زیاده از حد جلوه دادن تفسیر كردهاند. (اربابی، 1350، 18)
تبلیغ از نظر لغوی به معنای رسانندگی است و مبلغ “رسانندهی پیامها و آموزههای ویژهی تبلیغی” است. (زورق، 1368، 39)
فرهنگ و بستر تبلیغات را اینگونه تعریف كرده است:
«تلاش برای ارائهی آموزهها،ایدهها، دلایل، شواهد یا ادعاها از طریق وسایل ارتباط جمعی برای تقویت هدفی یا مبارزه با ضد آن هدف میباشد.»
در منابع مختلف تعاریف دیگری از تبلیغات ارائه شده است که در ذیل می آید :
در كتاب «پژوهش در تبلیغ» تبلیغات عبارت است از:
«رساندن پیام به دیگران از طریق برقراری ارتباط به منظور ایجاد دگرگونی در بینش و رفتار او كه بر سه عنصر اصلی پیامدهنده، پیامگیرنده و محتوای پیام مبتنی است.» (رهبر، 1371، 80)
“دیفلور[1]” و “دنیس[2]” تبلیغ را شكل كنترل شدهای از ارتباطات میدانند كه میكوشد مخاطب مورد نظر را به گرفتن تصمیم در جهت خرید محصول و یا نوع خدمات اقناع كند. اقناع از نظر این دو، اساس تبلیغ است.
به نظر “دان واتسون[3]” تبلیغات عبارت است از : “برون داده سازمان به صورت ارتباط غیر شخصی و پرداختن از طریق رسانه های مختلف به منظور آگاه سازی یا اقناع بخشی از مخاطبان تشکیل دهنده عامه به عنوان محیط سازمان”. این تعریف از دیدگاه سیستمی به تبلیغات پرداخته است. (محسنیان راد، 1379، 266 )
احمد روستا تبلیغات بازرگانی را ارتباط و معرفی غیر شخصی محصول یا خدمات از طریق حامل های مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی وغیر انتفاعی یا افرادی که به خوبی در پیام مشخص شده اند می داند.(روستا و همکاران، 1378، 329)
در تعریفی دیگر تبلیغات فن اثرگذاری بر عمل انسانی از راه دستكاری نمود گارها است که ممكن است شكل گفتاری، نوشتاری، تصویری یا موسیقیایی بگیرد.
اما در یك مفهوم كلی تبلیغات، رساندن پیام به دیگران از طریق برقراری ارتباط به منظور ایجاد تغییر و دگرگونی در دانش، نگرش و رفتار مخاطبان دانست.(سورین و تانکارد،148،1385)
تبلیغات امروزه در دو زمینه استفاده میشود:
الف) تبلیغات بر سر محصول تولید شده یا خدمات ارائه شده (مانند شركتهای تولید كنندهی مواد غذایی)
ب) تبلیغات برای افراد (مانند تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری یك كشور)
تأثیرات تبلیغات را میتوان براساس بازخورد (فیدبك) یافت و ارزیابی كرد كه آیا تبلیغات مؤثر بوده است یا نه.( سایت www.mofty.blogfa.com)
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.