توضیحات
عنوان: ارزیابی چارچوب معماری سازمانی سرویسگرا شرکت موادغذایی جمع
- مقدمه
- طرح مساله
- مطالعات نظری
- پیاده سازی روش
- توصیف کسب و کار مورد آزمایش
- فاز اول: مدلسازی کسب و کار با استفاده از هستان شناسی سازمانی
- فاز دوم: اجرای گامهای شناسایی سرویس و تشکیل لایههای معماری سرویسگرا
- نتایج پرس و جوها
- معایب روش پیشنهادی
- مزایای روش پیشنهادی
- نتیجه گیری
- منابع
1-مقدمه
تحقیقات اخیر نشان میدهد که معماری سازمانی به عنوان یکی از مهمترین موضوعاتی است که مدیران اجرائی و مدیران اطلاعاتی مورد توجه قرار میدهند. معماری سازمانی توصیف کاملی از سازمان است و مجموعهای است از ارائههای توصیفی در ارتباط با تشریح یک سازمان چندان که بتواند منطبق بر نیازمندیهای کیفیت تولید شده باشد]1[.
امروزه معماری سرویس گرا یک سبک معماری مدرن، برای ساخت راهحلهای سازمانی مبتنی بر سرویس است بطوریکه این سرویسها به عنوان یک مولفه مستقل و همراستا با کسب و کار برای انجام فرآیندهای کسب و کار استفاده میشوند]1[.
مراحل اولیه چرخه حیات معماری سرویس گرا یعنی مدل سازی سرویس است که شامل سه گام، شناسایی سرویس، مشخصه سازی سرویس و محقق سازی سرویس میباشد. شناسایی سرویس به عنوان اولین گام در مدلسازی، یکی از بحرانی ترین گامها در موفقیت پروژهها با استفاده از معماری سرویس گرا است زیرا در این گام نیازمندیهای کسب و کار شناخته و پوشش داده میشوند که هدف این فاز تولید مجموعه ای از سرویس های نامزد برای پروژههای سرویس گرا و مشخص کردن عملیات آن است]2[.
در ادامه به بیان طرح مساله و انگیزه ایجاد شده برای قدم گذاردن در راه این تحقیق خواهیم پرداخت و اهداف و دستاورد های مورد انتظار و همچنین محدوده ی تحقیق را تعیین خواهیم نمود و در انتها ساختار گزارش پیشرو را مطرح مینماییم.
2-طرح مساله
اگرچه تحقیقات و کارهای علمی زیادی بر روی محاسبات سرویس، فناوری ها، محصولات و استانداردهای مربوطه انجام شده است، اما مهارتهای علمی و تئوریک محدودی روی مدلسازی سرویسگرا در چارچوب معماری سازمانی گزارش شده است.
ش
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.