توضیحات
عنوان: اجرای روسازی آسفالتی در شرایط مختلف آب و هوایی
- خلاصه مقاله
- مقدمه
- تعریف روسازی
- قشرهای آسفالتی
- شرایط آب و هوایی لازم برای اجرای اندود نفوذی و اندود سطحی
- محدودیت های فصلی اجرای آسفالت های حفاظتی
- یخبندان فصلی
- شرایط آب و هوایی در روسازی
- حساسیت به یخبندان
- طرح سازه ای روسازی
- خلاصه مطالب ونتایج
- منابع
خلاصه مقاله
تحقیقات صورت گرفته در دهه های گذشته نشان می دهد که شرایط آب و هوایی اثر مهمی بر عملکرد روسازی های آسفالتی دارد. عوامل محیطی بیرونی مانند بارش، دما، سیکل های ذوب و یخ و سطح آب زیرزمینی بر روی تمام خرابی های روسازی تاثیر می گذارند. با پیدایش ابزارهای محاسبه سریع، توجه به این اثرات که در گذشته به دلیل طولانی بودن محاسبات و نبود ابزارهای مناسب برای تحلیل و طراحی، نادیده گرفته می شد، بیشتر شد. به همین جهت، راهنمای جدید طراحی تجربی- تحلیلی روسازی (اشتو 2004) اثر شرایط آب و هوایی را بر روی عملکرد روسازی به تفضیل بررسی کرده است. این راهنما، از طریق نرم افزار طراحی روسازی خود به نام MEPDG، داده های آب وهوایی محل پروژه را به عنوان یک داده اساسی ورودی دریافت می کند. برای این منظور در اینجا به کدنویسی مورد نیاز پرداخته، تا با گرفتن فایل خام آب و هوایی هر شهر و دادن آن به برنامه نوشته شده، فایل مورد نیاز نرم افزار MEPDG بدست آید. بر این اساس، تحلیل های بسیاری صورت پذیرفت و اثر شرایط متفاوت آب و هوایی بررسی گردید و در این رابطه تحلیل حساسیت صورت پذیرفت. همزمان در بازه تقریبا یکساله توسط دستگاه LWD مدول خاک بستر برای سایت مورد نظر اندازه گیری گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که روسازی در مناطق آب و هوایی مختلف عملکرد یکسانی ندارد. البته مدل پیش بینی با نتایج حاصله از خروجی نرم افزار و داده های بدست آمده از محل تقریبا همخوانی خوبی داشته و این مدل برای شهر تهران قابل قبول است.
در این مقاله به بررسی تاثیرات شرایط آب و هوایی به طرح و اجرای روسازی آسفالتی پرداختهایم که نشانگر آن است که یخبندان ، میزان بارش سالیانه و عمق آب زیر زمینی تاثیر زیادی در طرح و اجرای روسازی های آسفالتی دارند.
- مقدمه
آب و هوا و متغیرهای مربوط به آن از دیرباز در بحث ساخت و بهرهبرداری پروژههای عمرانی و بخصوص شبکههای ارتباطی مطرح بوده است . در روند ساخت و بهرهبرداری از یک پروژه مراحل عمده طراحی، اجرا، نگهداری و بهرهبرداری وجود دارد که آب و هوا و متغیرهای آن در هر یک از مراحل چهارگانه به شکلی جداگانه از دیگر مراحل بروز کرده و بنابراین در هر مرحله بایستی یک سیستم و آییننامه جداگانه برای برخورد با عوامل مخرب ناشی از متغیرهای آب و هوایی در نظر گرفت . در این پایاننامه سعی شده که تا حد امکان با توجه به اطلاعات و آمار داخلی کشور، متغیرهای آب و هوایی و تاثیر آن بر شبکههای ارتباطی (راه، راهآهن، فرودگاه) با توجه به آییننامههای معتبر داخلی خارجی شناخته شده و پس از ارزیابی این تاثیرات و اهمیت آنها، پهنهبندی آب و هوایی کشور انجام شود. برای رسیدن به مدل نهایی پهنهبندی، تحقیقات انجام شده در داخل (وزارت راه و ترابری، جهادسازندگی) و خارج کشور (کشورهای اردن، ژاپن، هند و امریکا) در این زمینه و با زمینههای مشابه تحت مطالعه و ارزیابی علمی، کاربردی قرار گرفته است . انجام تحقیق
- تعریف روسازی
روسازی راه سازه ای است که برروی آخرین لایه متراکم شده خاک زمین طبیعی موجود یا اصلاح شده، خاکریز ی ها، یا کف برش های خاکی و یا سنگی که بطور کلی بستر روسازی نامیده میشود، قرار می گیرد.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.