توضیحات
عنوان: تاثیرسیستم های اطلاعات مدیریت در واحدهای پژوهشی
- چکیده
- مقدمه
- روش تحقیق
- مفاهیم پروژه
- ساختار سیستم مدیریت در واحد پژوهشی
- اهمیت اطلاعات در فرآیند مدیریت و کنترل پروژه
- طرح سیستم های گردش اطلاعات
- پایگاه داده ها و سیستم اطلاعات مدیریت
- نتیجه گیری
- منابع
چکیده
روشهاي برنامه ريزي و كنترل پروژه از گذشته در زمينه هاي عمراني و احداث صنايع بخصوص پروژه هاي بزرگ در كشور مورد استفاده قرار ميگرفته است، وليكن در ساير زمينه ها از جمله پروژه هاي تحقيقاتي كه ماهيتاً از ابهاماتي نظير مشخص نبودن جزئيات برخي كارها، عدم وجود قطعيت در اكثر زمان هاي برآوردي فعاليت ها، مواجه شدن با بن بست حين اجراي پروژه و لزوم از سرگيري رشته جديدي از امور و…. برخوردارند، كمتر مورد توجه قرار گرفته و توان برنامه ريزي، نظارت، بهره برداري مناسب از منابع و كنترل هزينه ها را به شدت كاهش داده است. در اين مقاله از طريق افزودن اجزاء مورد نياز به ساختار نظام برنامه ريزي و كنترل پروژه، طرح يك سيستم اطلاعات مديريت رويه هايي كارآمد به گونه اي ارائه شده است كه بر اساس اين مدل تمامي اطلاعات و جزئيات ضروري جهت برنامه ريزي، هدايت و نظارت همه جانبه بر پروژه در يك واحد تحقيقاتي به طور يكپارچه گردآوري شده است. به واسطه دسترسي به اطلاعات متمركز و امكان برقراري ارتباط بين كليه واحدهاي سازمان، و همچنين وجود مكانيزمهاي لازم براي تفكيك حساب هاي پروژه ها و كنترل هزينه ها، امر ارزيابي پيشرفت واقعي فعاليت ها ، پرداخت عادلانه حق الزحمه به همكاران پروژه، برنامه ريزي مجدد و افزايش دقت برنامه ريزي ها، موجبات مديريت دقيق بر پروژه هاي پژوهشي فرآهم آمده است.
مقدمه
امروزه اقدام به هر كاري قبل از انجام برنامه ريزي و بررسي مراحل و نتايج حاصل از آن اشتباهي بزرگ محسوب مي شود. چرا كه بيش از گذشته سيستم ها بر يكديگر تأثير گذار و تأثير پذير شده و ارزش منابع محدود و در اختيار نيز افزايش يافته اند. اين در حالي است كه بواسطه پديد آمدن و اشاعه روشها و فن آوري هاي جديد، سطوح مديريت در سازمان ها در حال كاهش و ساختارهاي سازماني در حال افقي ترشدن هستند. در گذشته كليه برنامه ها و اطلاعات در اختيار مديران ارشد قرار داشت و كاركنان تنها مجري دستورات بودند، ليكن در يك سازمان مبتني بر اطلاعات، برنامه ها به صورت طبقه بندي شده و حاوي جزئيات و ارتباطات لازم در اختيار كليه كاركنان قرار گرفته و هر شخص مسئول فعاليتهاي مربوط به خود مي باشد. در چنين ساختاري تمايل به انجام فعاليتهاي مقطعي در قالب پروژه هاي بزرگ و كوچك افزايش يافته و نتيجه آن استفاده بهينه از ظرفيت منابع و امكانات، حاكميت نظم در امور، و دستيابي به اهداف در چارچوب هزينه و در محدوده زماني از قبل تعيين شده مي باشد در همين رابطه رويه هاي ارائه شده در مبحث مديريت، برنامه ريزي و كنترل پروژه به عنوان ابزاري مؤثر و پويا در امر زمانبندي فعاليتهاي اجرائي در قالب پروژه ها، لحاظ نمودن محدوديت ها و بهينه سازي برنامه ها، و در ادامه اعمال نظارت دقيق بر روند پيشرفت امور وبرنامه ريزي مجدد مورد استفاده قرار گرفته و از طريق مدد رساني به مديريت، نتايج شايان توجهي را در جهت انجام به موقع تعهدات در زمان مقرر، توام با بهر هبرداري كامل از منابع و با هزين هاي پيش بيني شده ارائه مي نمايد.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل متن از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.