توضیحات
عنوان فارسینوآوری در بانکهای ایرانی
- چکیده
- مقدمه
- نوآوری
- نوآوری چیست
- نوآوری در بانک ها
- نوآوری در بانك به عنوان روش زندگی
- نوآوری در بانك یادگیرنده
- ایجاد نوآوری ازطریق مدیریت دانش
- پژوهش و توسعه
- انواع نوآوری
- نوآوری در ساختار
- نوآوری در خدمات
- نوآوری در نحوه نگرش
- معمای موفقیت
- نقش نوآوری در جلب رضایت مشتریان
- بررسی نوآوری در بانک های ایرانی
- بانک پاسارگاد
- نوآوریهای متنوع بانک پاسارگاد
- سیستم های مجازی
- اندیشگاه پاسارگاد
- باشگاه مشتریان پاسارگاد
- پرداخت امن پاسارگاد
- درگاه اینترنتی پرداخت امن (پی پاد)
- سامانه خرید موبایلی (امپاد)
- سامانه یکپارچه پرداخت (نوپاد)
- بانک شهر
- نوآوری های بانک شهر
- CityPay کیف پول الکترونیکی هوشمند
- خدمات پرداخت
- درگاه اینترنتی
- پایانه های فروشگاهی
- بانکداری شرکتی
- خدمات خودپرداز
- همبانک شهر
- کارت ارزی
- بانک آینده
- نوآوری در بانک آینده
- بررسی مقایسه ای وضعیت بانکداری اینترنتی در بانکهای ایرانی
- بانکداری اینترنتی در بانک کشاورزی
- بانکداری اینترنتی در بانک پاسارگاد
- بانکداری اینترنتی در بانک سامان
- بانکداری اینترنتی در بانک ملت
- بانکداری اینترنتی در بانک اقتصاد نوین
- بانکداری اینترنتی در بانک صادرات
- بانکداری اینترنتی در بانک تجارت
- بانکداری اینترنتی در بانک ملی
- بانکداری اینترنتی در بانک پارسیان
- پیشنهاداتی برای آینده بانک ها
- نتیجه گیری
- منابع
مقدمه
اقتصاد مبتنی بر خدمات به عنوان پدیده نوظهور در عرصه تجارت، باعث اهمیت یافتن جایگاه بخش خدمات در اقتصاد و همچنین توجه به نحوه ارتقا، سطح كیفیت خدمات شده است. سازمانهای عصر حاضر ناگزیرند برای بقای خود به كیفیت محصولات و خدمات خود توجه نمایند تا از این طریق بتوانند مشتریان فعلی خود را راضی و خوشحال و مشتریان جدیدی را جذب و منابع درآمدی خود را تضمین و افزایش دهند. از آنجا كه بحث بازاریابی خدمات مقوله ی مهمی از بازاریابی را به خود اختصاص داده است و با توجه به ویژگی نا ملموس بودن خدمات نقش ایجاد رابطه مناسب و توجه هر بیشتر به ارتباطات با كیفیت با مشتری از سوی ارائه دهندگان خدمات به عنوان حقیقتی انكار ناپذیر مطرح می باشد. ماهیت شركت های خدماتی به ویژه بانك ها و موسسات مالی ایجاب می كند كه در راستای ایجاد رابطه مثبت با مشتریان خود گام بردارند.
در قرن اخیر، از اواخر دهه ۶۰ میلادی، پژوهشهای دانشگاهی بسیاری درباره هویت سازمان و نقش نوآوری در شناساندن هویت سازمان به مشتریان انجام شده است. این پژوهشها این سوال را در ذهن ایجاد كرده است كه آیا نوآوری فرایندی تك بعدی است یا یك فرایند چندبعدی است؟ برآیند پژوهشها حاكی از این مطلب است كه، نوآوری فرایندی چندبعدی است كه تمام مقاطع سازمان را دربرمی گیرد.
هر سازمان برای ادامه حیات موفق خویش مجبور به زندگی همراه با نوآوری است. نوآوریهای بانكی از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۱ رشدی فزاینده داشته است و امروزه با كمك تكنولوژی این رشد، از غنای بیشتری برخوردار شده است.
تجربه بانكهای موفق در جهان به عنوان یك نمونه از موسسات خدماتی نشان داده است كه این بانكهـا ضمن بهره گیری از امتیازهای كوتاه مدت نوآوری، برنامه ای راهبردی برای نوسازی خود فراهم كـرده اند. آنها در سایه نوآوریهای ابتكاری و برنامه های راهبردی دگرگونی، ساختار بانك خود را به بانكی منعطف در برابر نوآوری تغییر داده اند.
مدیران این گونه بانكها برای پیروزی درحال و آینده همزمان به دو بازی جداگانه پرداخته اند. نخست آنكه در بهبود توان رقابتی كوتاه مدت خود می كوشنـــد و كارایی بانك را افزایش می دهند و بر این نكته واقفند كه كارایی بالا به تنهایی پیروزی درازمدت را تضمین نمی كند. دوم آنكه برای به دست آوردن پیروزی پایدار، مدیران در بازی دیگری نیز باید استاد باشند و آن شناخت زمان و مكان نوآوریهای ژرف است.
نظریه پردازان مدیریت و مدیران نامور، به نوآوری به عنوان چیزی بیش از یك موضوع موردعلاقه خود، پرداخته اند. به عقیده آنها، نوآوری، نقشی حیاتی در تامین و نگهداری مزیت رقابتی در بانكها دارد. به عنوان مثال بانكهای پیشتاز به دنبال حفظ فاصله خود نسبت به رقبا هستند. این بانكها در مقاطع زمانی مختلف خدمات جدیدی را به بازار عرضه می كنند.
نوآوری
نوآوری چیست؟
نوآوری، بکارگیری ایدههای نوین ناشی از خلاقیت است. در واقع به پیاده ساختن ایده ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شود، نوآوری گویند.
اختراع به معنای «پدید آوردن محصول جدید» است، اما نوآوری فراتر از آن است و به معنای «معرفی محصولی تازه» است که با ابداع و عرضه صورت میگیرد.
امروزه نوآوری، از مهمترین عوامل رشد اقتصادی بهشمار میرود. نوآوری به فضای اجتماعی به عنوان پشتیبان کارآفرینی نیاز دارد. غالباً نوآوریهای اجتماعی و نوآوریهای تجاری موجد یکدیگر هستند.
نوآوری زمانی رخ میدهد که ایده به صورت محصول، فر آیند یا خدمتی توسعه یابد. تعاریف مختلفی از نوآوری ارائه شدهاست. پیتر دراکر[1] نوآوری را همانند هر فعالیت عینی درکنار نبوغ و استعداد، نیازمند دانش، توجه و سختکـــوشی همه دست اندرکاران میداند. او معتقد است آنچه در میان کارآفرینان مشترک یافتم نه گونه خاصی از شخصیت بلکه تعهد سیستماتیک به نوآوری بوده است. مایکل تاشمن[2] نوآوری را بستر پیروزی در کسب وکار دانسته تا مدیران در پی شناسایی سازوکار چرخه فناوری و جویبار نوآوری بتوانند به کمک انجام دگرگونیهای ناپیوسته در سازمان به امتیازهای ناشی از آنها برسند. خلاقیت و نوآوری، استعداد مرموز نزد افراد نیست بلکه فعالیت روزمره برای برقراری روابطی است که قبلاً دیده نشده و برقراری ارتباط بین مسائلی است که به طور معمول در کنار یکدیگر قرار نمیگیرد. البته نوآوری در سایه نبوغ محض هم وجود دارد ولی بیشتر نوآوران به ویژه پیروزمندان آنها، از راه جستجوی آگاهانه و هدفمند فرصتهای کمیاب به نتیجه رسیدهاند. هالت [3]اصطلاح نوآوری را در یک مفهوم وسیع به عنوان فرایندی برای استفاده از دانش یا اطلاعات مربوط به منظور ایجاد یا معرفی چیزهای تازه و مفید به کاربرد. در ادامه توضیح می دهد که نوآوری هر چیز تجدید نظر شده است که طراحی و به حقیقت درآمده باشد و موقعیت سازمان را در مقابل رقبا مستحکم کند و نیز یک برتری رقابتی بلند مدت را میسر سازد. به عبارتی دیگر نوآوری خلق چیز جدیدی است که یک هدف معین را دنبال و به اجرا رساند . اوریب[4]، نیز بیان میکند نوآوری توسعه و کاربرد ایده جدید به صورت محصول، فرایند یا خدمت جدیدی است که منجر به رشد پویای اقتصاد ملی و افزایش استخدام برای تولید سود در شرکت نوآور میباشد. نوآوری پدیدهای نیست که فقط یک بار رخ دهد، بلکه فرایندی مستمر و متشکل از فرایند تصمیمگیری سازمانی در تمام مراحل، از توسعه ایده جدید تا کاربردی شدن آن میباشد. ایده جدید اشاره به درک نیاز جدید مشتری یا روش جدید تولید دارد و از طریق جمع آوری اطلاعات با دیدگاه کارآفرینانه توسعه مییابد. در فرایند کاربردی شدن ایده جدید، به صورت محصول، فرایند یا خدمت، به کاهش هزینه و افزایش بهرهوری باید توجه شود.
نوآوری در بانک ها
نظریه پردازان مختلف هریك از جنبه ای خاص نوآوری در بانكها را موردبررسی قرار داده اند. عده ای معتقدند كه بانكها، از وجوه مختلفی با نوآوری درگیر هستند نظیر: ساختار بازار، رقبا، خواست مشتریان.
تعدادی، براین باورند كه نوآوری در تكنولوژی مزایای زیادی نصیب بانكها می كند. گروهی نوآوری در خدمات را منشا نوآوری در تكنولوژی می دانند. به عقیده آنها خدمات جدید تكنولوژی جدید را می طلبد. عده ای ساختار بانكها را منبع نوآوری می نامند و درنهایت تعدادی نیروی انسانی _(كاركنان بانك) را به عنوان موتور اصلی نوآوری تعریف می كنند.
(گوپالاكریشان و دمانپور ۱۹۹۲). پیتر دراكر متفكر بزرگ مدیریت می گوید: سازمانهای ارگانیك عموماً نوآوری را گسترش می دهند. سازمان ارگانیك سازمانی است كه تمركز در آن پایین و سازمان رسمی از اهمیت كمتری برخوردار است. لازم به ذكر است كه بعضی از اندیشه های عام گرا لزوماً با پدیده پیچیده نوآوری سازگار نیست حتی اگر سخن از پیتر دراكر باشد. چند تعریف از نوآوری:
فرایندی است كه در آن افراد مختلف، ادارات مختلف هم زمان با چند وظیفه مختلف درگیر هستند تا بدین وسیله خدمت جدید را عرضه كنند یا امور را به ساده ترین شكل ممكن كاربردی كنند. (جرج گموندن ۱۹۹۸)
نوآوری؛ ابتكار + بهره برداری از ابتكار است. (كریم هارجی ۱۹۹۵)
توانایی انجام امری ابتكاری كه منجر به خلق محصـــول یا خدمتی جدید شود را نوآوری می نامیم. این توانایی ممكن است از هوش و استعداد افراد سرچشمه بگیرد یا به وسیله آموزش ایجاد شود. (دیكشنری وبستر)
نوآوری فرایندی پنج مرحله ای است كه از شناسایی مساله یا مشكل آغاز شده و با صرف خلاقیت و ابتكار، تكمیل خلاقیت درجهت اجرایی كردن آن، اجرای نوآوری و نهایتاً با بسط و انتشار و گسترش نوآوری در بین همه همكاران به پایان می رسد. (می دیك ۱۹۹۹)
به طور کلی باتوجه به تعریف نوآوری كه ازنظر گذشت می توان نتیجه گرفت اگر همكاران، دانش را در تاروپود وظایف خود بگنجانند به خصوص در امور یا وظایفی كه تازه و نو هستند، آنگاه در جاده نوآوری قدم گذاشته اند. در این صورت همكاران نه تنها می دانند چه كاری بهتر است بلكه می توانند خدمات و یافته های جدیدی را بیازمایند و ایده های جدیدی را معرفی كنند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
فاطمه (مالک تایید شده) –
سلام وقت بخیر. من این کتاب را خریداری کردم الان میخوام بهش رفرنس بدم ولی هیچ اطلاعاتی درباره نویسنده وجود ندارد لطفا رفرنس این کتاب را برای من بفرستید ممنون