توضیحات
عنوان: تجزیه و تحلیل کمانش خطی و غیر خطی صفحات با استفاده از روش المان محدود
- بیان مساله
- هدف تحقیق
- اهمیت و ضرورت
- فرضیات
- پیشینه پژوهش
- روش تحقیق
- آنالیز المان محدود
- نتیجه گیری
- پیشنهادات
بیان مساله
مطالعه پارامتریک به منظور به دست آوردن اطلاعاتی در مورد چگونگی تأثیر تغییر پارامترهایی مانند هندسه، چگالی مش(تراکم مش)، نوع بار و شرایط مرزی بر بار کمانش
مقایسه نتایج حاصل از مدلهای FE با نتایج تجربی.
آزمایشهای تجربی بر سه نوع از جان تیرهای برشی HSM، یک مدل استاندارد، یک مدل استاندارد بدون آرماتور(تقویت نشده) و یک مدل استاندارد حاوی سوراخ می باشد.
اهمیت و ضرورت
- مهندسی امروز بسیار چالشانگیز است. یک مهندس سازه باید از بیعیب بودن سازهی ساخته شده اطمینان حاصل کند و اما جنبههای اقتصادی، زیستمحیطی و زیباییشناسی را نیز مد نظر داشته باشد.
- کمانش یک مشکل بزرگ است، خصوصاً در سازههای جدار نازک که سختی غشا خیلی بزرگتر از سختی کمانش است
- متأسفانه، این سازهها بسیار نسبت به عیوب هندسی و مکانیکی حساس میباشند. این در ترکیب با سختی کمانش محدود، کمانش را به یکی از مهمترین معیارهای گسیختگی(شکست) در این نوع از سازهها تبدیل کرده است.
- کمانش در سازههای مهندسی بسیار حساس به عیوب و نواقص است، این عیوب میتوانند انواع مختلفی داشته باشند مانند جهتهای مختلف طراحی الیاف، تغییرات ضخامت، سوراخ و تنشهای پسماند. شرایط بارگذاری نیز یک پارامتر مهم است که بر رفتار کمانش یک سازه اثر میگذارد.
فرضیات
- فرض میکنیم که صفحات مورد استفاده کاملا صاف و صیقلی باشند و در هواپیما به صورت تک محوره تحت بارگذاری قرار گیرند.
- شبیه سازی توسط نرم افزار آباكوس صورت می گیرد.
- در کمانش غیر خطی اولین نقطه یا قسمت که دچار نقص میشود، مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد که در این حالت بیشترین مقدار کمانش را داریم. در واقع تجزیه و تحلیل نیاز به یک ضریب اطمینان دارد که با استفاده از تحلیل در این نقاط که دچار نقص میشوند این اطمینان را حاصل میکنیم.
- نتایج بدست آمده از آزمایشهای تجربی ماشینکاری با سرعت بالا روی تیرهای نوع 1 و 2، تنها محدود به سطح باری که کمانش رخ میدهد، میباشد و کل مسیر کمانش به دلیل فقدان اطلاعات کافی بررسی نمیشود ، همچنین مسیر کمانش تنها برای 30 درصد بار اعمال شده است که در آن کمانش و انعطافپذیری پلاستیک رخ نمیدهد.
پیشینه پژوهش
مولف
تیموشنکو(1936)
خلاصه و نتایج
از یک روش انرژی برای مطالعهی رفتار کمانش ورقهای مستطیلی شکل تحت بارگذاری برشی درون صفحهای، استفاده نمود. او تنها مود کمانش متقارن را در نظر گرفت که موجب خطایی در پیشبینی بار بحرانی کمانش ورق شد.
استین و نف(1947)
هر دو مود کمانش متقارن و نامتقارن را در نظر گرفتند که به ارزیابی صحیحی منتج شد.
سو و همکارانش(2000)
یک انالیز کمانش الاستوپلاستیک را برای ورقهایی با تکیهگاه ساده و تحت اعمال بار فشار تک محوری اجرا کردهاند. هدف از تحقیق آنها تعیین بار کمانش سه نوع مختلف از ورقهای ساخته شده از مواد مرکب بود.
قیتاسی و آلینیا(2010)
اثر ضریب لاغری(نسبت لاغری) بر ورقهای فلزی تحت اعمال بار برشی درون صفحهای را بررسی کردند. ضریب لاغری برای توصیف نسبت بین عرض و ضخامت ورق استفاده میشود درحالیکه پارامترهای لاغری شامل تنش تسلیم و مدول یانگ ماده میباشند
آلینیا و همکارانش(2012)
کمانش ورقهای کلفت، یک مسیر پس از کمانش ناپایدار را به دنبال دارد که به معنی نبود ظرفیت تحمل بار بیشتر است. از طرفی دیگر، ورقهای لاغر ظرفیت تحمل بار را تا بار نهائی پس از اینکه به بار کمانش رسیدهاند، نشان میدهند.
فیدرسون(2001)
در مطالعهی خود نشان داد که افزایش بزرگی عیب موجب کاهش سختی پیش از کمانش و مقاومت به کمانش ورق میشود. همچنین در مطالعهی خود به این نکته اشاره کرد که اثر بزرگی اولیه عیب بر رفتار پس از کمانش حداقل است و استفاده از مود ویژهی اول به عنوان عیب، محافظهکارانهترین نتیجه را نمیدهد.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.